Fraktfritt

- Vid order över 999 kr
- På smycken 
Övriga beställningar 49 kr

Shoppingkväll

Boka en kväll för dig och dina vänner och få butiken helt för er själva! Läs mer...

Presentkort

Svårt att välja vad du ska ge bort? Då är vårt presentkort den perfekta gåvan!
Läs mer...

Vanliga Frågor & Svar

Vad kostar frakten?

Vi skickar smycken och ordrar över 999 kr FRAKTFRITT inom Sverige. Fraktkostnaden för övriga ordrar är 49 kronor inom Sverige.

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar din beställning 1-3 vardagar efter beställning, om inte annan leveranstid anges vid produkten. Om någon produkt är slut på lager kommer vi inom kort att kontakta dig för leveransbesked.

Hur returnerar eller byter jag en vara?

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Kontakta oss så skickar vi en retursedel till dig. Returfrakten kostar 49 kr. 

  1. Kontakta oss så skickar vi en retursedel till dig. Returfrakten kostar 49 kr. 
  2. Packa in varan så att den inte kan gå sönder under transporten.
  3. Skriv en lapp med ditt namn och ordernummer som du lägger i paketet. Så att vi vet vem paketet kommer från. 
  4. Skriv även om du vill returnera varan och ha pengarna tillbaka eller om du vill byta mot något annat. 
  5. Önskar du byta till annan vara får du gärna ringa oss innan så att vi kan reservera varan till dig. Tel: 08-612 65 64. 
  6. Klistra returfraktsedeln, som du får med posten, på paketet. 
  7. Lämna in paketet hos ditt närmaste Schenker-ombud. 

Hur gör jag om jag har fått fel vara?

Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundtjänst på order@systerlycklig.se eller telefon 08-6126564.

Hur gör jag om jag fått en felaktig vara?

Systerlycklig.se följer alltid konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi står alltid för portot när det är ett fel eller en reklamation på en utskickad vara.

Om du har fått en vara som är felaktig eller måste reklameras ber vi dig att skicka en bild på reklamationen samt förklara problemet och skicka detta till vår kundtjänst på order@systerlycklig.se. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Hur gör jag om min vara blivit transportskadad?

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du reklamera detta till utlämningsstället inom 4 dagar samt behålla emballaget. Anmäl också transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till vår kundtjänst. Anmälan måste göras inom 5 arbetsdagar efter att du hämtat ut paketet. Det är viktigt att du sparar emballaget och fotar skadan för att fraktbolaget ska kunna godkänna det som en reklamation när vi anmäler skadan till dem.

Så här går du till väga om din vara är skadad när du mottar den:

  1. Fota den skadade varan och kartongen/emballaget.
  2. Anmäl skadan till oss på Syster Lycklig inom 5 arbetsdagar från att paketet hämtades ut.
  3. Mejla bilden på den skadade varan samt emballaget till oss på order@systerlycklig.se

Var är min faktura?

Din faktura mailas alltid ut till den mailadress som du angivit från avsändaren ”Klarna”, som är vår fakturapartner. Fakturan mailas i samband med att vi skickar din beställning till dig.

En vara är slut i lager hos er – Kommer den in igen och när?

Skulle en viss produkt vara slut i en viss storlek, eller helt och hållet, och du är intresserad av när den kommer in igen ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på info@systerlycklig.se och berätta vilken produkt samt storlek du är intresserad av.

Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det två sätt att kontrollera detta.

  1. När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken ”Tack för din order”.
  2. En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna mailadress.

Kan jag byta leveransadress efter det att beställningen har lagts?

Om vi inte hunnit skicka iväg din order så gör vi alltid vårt bästa för att kunna ändra adress. Skicka då ett mail till vår kundtjänst på order@systerlycklig.se och skriv ”Fel leveransadress” i ämnesraden. Skriv sedan ditt ordernummer och den rätta adressen i mailet så kommer vi att bekräfta din ändring när den gjorts.

Det går dock aldrig att ändra adress om man valt faktura som betalsätt då måste beställningen av säkerhetsskäl alltid skickas till den adress där du är folkbokförd.

Kan jag lägga till/byta varor på min order som redan är gjord?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp. Gör du istället två köp kan du kontakta oss direkt efter du gjort beställningarna så försöker vi få ihop dessa och skicka som samma paket och därmed en fraktkostnad. Det är dock viktigt att du kontaktar oss väldigt snabbt för att vi ska hinna med detta eftersom vi packar orders allteftersom de kommer in! Skicka ett e-mail till vår kundtjänst på order@systerlycklig.se eller ring 08-612 65 64. Vi bekräftar när/om ändringen har kunnat göras.

För byten av varor i en redan lagd order beror detta på vad du önskar byta till samt om vi hunnit packa din order eller inte. Därför är det viktigt att du kontaktar oss så snart du vet att du vill byta så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig att få dina önskade varor!

Kan jag skicka min order till en alternativ adress?

Önskar du att din order levereras till en annan adress går det bra så länge betalning sker via kort. Vid faktura går det ej att välja en annan leveransadress, då måste vi leverera till din folkbokförda adress. Alternativ leveransadress anger du i kassan under fliken Leveransadress. 

Kan jag skicka en present till en annan mottagare?

Javisst! Önskar du att din order levereras till en annan adress går det bra så länge betalning sker via kort. Vid faktura går det inte att välja en annan leveransadress, då måste vi leverera till din folkbokförda adress. Om du vill att vi slår in varan som en present innan vi skickar den till en annan mottagare anger du bara det i meddelandefältet i kassan så slår vi in paketet så fint vi kan innan vi skickar det. Skriv också gärna ett meddelande  till mottagaren där som du vill att vi skickar med så att hen vet vem presenten kommer från. Glöm inte att du måste ange mottagarens mobilnummer istället för ditt eget så att sms-aviseringen kommer till rätt person.  

Jag kan inte beställa på hemsidan?

Har du problem att beställa på hemsidan kan det exempelvis bero på att du försöker att betala med ett kontokort eller betalsätt som vi i dagsläget inte har något samarbete med tex American Express. Du kan inte heller välja betalsätt ”Faktura” eller ”Delbetalning” om paketet ska skickas till annan adress än den du är folkbokförd på.

Vad har ni för fraktkostnad?

49 kr på ordrar inom Sverige, fraktfritt på ordrar över 999 kr! Smycken skickas också fraktfritt.

När skickas min beställning?

Vi packar och skickar din order från oss inom 1-3 arbetsdagar.

Jag kan inte beställa fler av en vara – vad betyder det?

Hos oss kan man enbart beställa varor som finns i lager. Försöker du köpa fler antal varor än vad det finns i lager kommer det inte att gå.

 

Här kan du läsa våra fullständiga köpvillkor.